Uw inkoopprocessen in goede handen

Compera combineert uitgebreide kennis van inkoopprocessen met partnerships met verschillende toonaangevende softwareleveranciers. Hierdoor zijn wij in staat waarde toe te voegen aan uw inkoopprocessen.

Spend Analyse

Om uw Inkoop verbeterpotentieel scherp in beeld te krijgen, heeft u inzicht nodig in uw spend op alle niveaus en over alle categorieën. Aan welke spend categorieën wordt het meest uitgegeven? Hoe verhoudt mijn spend zich met mijn peers in dezelfde sector? Hoe divers is mijn leveranciersbestand en heb ik mijn risico’s voldoende afgedekt? Belangrijke vragen die voor een goed inzicht beantwoord moeten worden.

Sourcing

Voor een goed werkend Sourcing proces moeten inkopers niet alleen alle relevante leveranciers in beeld hebben (Ariba Discovery), maar ook in staat zijn om digitaal met leveranciers samen te werken (Ariba Network). Heeft u alle leveranciersrisico’s in beeld en voldoende afgedekt? Doet u zaken met de juiste leveranciers of bent u op zoek naar alternatieven? Heeft u voldoende inzicht in uw spend en de prestaties van uw leveranciers?

Contract Management

Contracten vormen de basis van uw relaties met uw leveranciers. Hierbij gaat het om inkoopcontracten en verkoopcontracten. Worden uw contracten digitaal afgehandeld en opgeslagen? Zijn alle relevante aspraken vastgelegd in uw contracten? In hoeverre loopt u risico’s doordat bepaalde afspraken niet of onjuist zijn vastgelegd?

Catalog Management

Voor een efficiёnt en gebruiksvriendelijk inkoopproces door uw gehele organisatie is Catalog Management cruciaal. Kunnen uw medewerkers op een ‘Bol.com’-achtige wijze bestellen? Zijn alle producten en prijzen actueel en worden uw contractafspraken toegepast? Zijn alle relevante inkoopcategorieёn aanwezig?

Purchase 2 Pay

Kunnen uw medewerkers zelf digitaal artikelen of diensten bestellen en worden zij daarin voldoende geleid? Is het goedkeuringsproces van aanvragen en bestellen slim en efficiënt ingericht of gaat een groot deel nog via de mail en formulieren? Hoeveel procent van uw inkomende facturen wordt digitaal en automatisch verwerkt?