QuickValue Network maakt het gemakkelijk voor inkopers met een SAP ERP om via het SAP Business Network (ook bekend als Ariba Network) digitaal samen te werken met leveranciers aan transacties, hun relaties te versterken en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Wat als 1 FTE van uw crediteurenadministratie > 35.000 facturen per jaar zou kunnen verwerken?
QuickValue Network is het package van Compera om SAP Business Network te implementeren. SAP Business Network is het leveranciersportaal voor SAP ERP-klanten, waarmee ze naadloos verbinding kunnen maken met ’s werelds grootste zakelijke netwerk. Eenmaal verbonden, kunnen inkopers en leveranciers inkooporders, orderbevestigingen, verzendberichten, goederenontvangsten, facturen, betalingsstatus en meer over en weer over het digitale netwerk verzenden.
Het SAP Business Network is een wereldwijde oplossing die inkopers en leveranciers in meer dan 190 landen ondersteunt, beschikbaar is in vele talen en zorgt voor consistente digitale transacties in veel sectoren.
SAP S/4HANA en SAP ECC zijn geweldige digitale ERP-oplossingen om interne processen te stroomlijnen. Maar als we verder kijken dan het SAP ERP-systeem, hoe gaan inkopers dan om met hun leveranciers? De meeste inkopers hebben nog steeds veel papieren- en handmatige transacties met hun leveranciers, van inkooporder tot facturering. SAP Business Network biedt naadloze integratie met SAP ERP om het inkoopproces uit te breiden met het grootste digitale leveranciersnetwerk ter wereld.
Waarom Compera’s QuickValue Network package voor SAP Business Network?
- Snelle implementatie: implementatie begint vanaf 5 weken *) voor het verzenden van inkooporders via het SAP Business Network;
- Lage implementatie-investering: implementatie begint vanaf 15 dagen *) voor het verzenden van inkooporders via het SAP Business Network;
- Ruime ervaring met implementatie van het Ariba Network (eerdere naam voor SAP Business Network), zowel met SAP ECC als SAP S/4HANA;
- Ruime ervaring met supplier onboarding op het SAP Business Network. Van portaal tot systeemintegratie en van standaard- tot punchout catalogi.
*) Verdere implementatie-inspanningen zijn afhankelijk van welke documenten uit onderstaande afbeelding nog meer via het SAP Business Network worden verzonden.
Wat zijn de voordelen en functionaliteiten van SAP Business Network for Procurement?
- Inzicht in de supply chain: Automatisering van het proces – papier vervangen door realtime, continue digitale communicatie met leveranciers in twee richtingen – plus intelligente transactieregels voor elke stap.
- Naleving van betalingen: Snellere factuurverwerking en gegevensnauwkeurigheid minimaliseert verkeerde of dubbele betalingen en verbetert boekhoudprocessen en algehele financiële zichtbaarheid.
- Mobiliteit van leveranciers: Leveranciers hebben een gratis mobiele app tot hun beschikking voor alle order-updates met realtime meldingen.
- Automatisering van inkooporders tot en met facturering: Leveranciers krijgen volledige transparantie van de ordercyclus – status van goederenontvangst, status van factuurverwerking en betalingsstatus.
- Op regels gebaseerde automatisering: een van de unieke verkoopargumenten van het SAP Digital Supplier Network zijn de 120+ slimme transactieregels die de inkopende organisatie kan configureren om nauwkeurige samenwerking te garanderen, fouten te verminderen, lage kosten te realiseren en realtime zichtbaarheid te bieden. De leverancier kan alleen die documenten over het netwerk verzenden die voldoen aan de transactieregels van de inkoper.
Neem contact met ons op
Wilt u een afspraak maken en samen met ons kijken wat er voor uw bedrijf mogelijk is. Of heeft u andere vragen?
Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op.